healthy habits

Healthy Habits 'Classic'

Je leert in dit 6 maanden traject hoe jij je blijvend gezonder eet en afvalt.

Door de sterke personalisatie focus je op dé veranderingen die je het meeste opbrengen.

Herken je dit?

Je wil graag gezonder leven, maar vind maar geen gezond patroon dat écht blijvend haalbaar is in jouw leven.

✓ Je zou graag terug beter in je vel zitten en meer energie hebben en dat zonder strikte dieetregels te volgen.

Je weet wel wat gezonde producten zijn, maar lukt het maar niet er een gewoonte van te maken op lange termijn?

Je wil graag duidelijkheid en haalbare adviezen die relevant zijn voor jou en die je meteen kan toepassen.

Je hebt al gemerkt dat veel diëten enkel maar frustrerend zijn en wil het telkens afwegen van porties en calorieën tellen vermijden.

Wil je graag bereiken:

→ Dat je weer met een trots gevoel in de spiegel kan kijken zonder het gevoel op dieet te zijn?

→  Dat jouw inspanningen deze keer wel renderen door je te richten op jouw meest relevante doelen?

→  Dat je wéét dat door jouw sterke gewoontes en nieuwe inzichten je jouw resultaten zal kunnen blijven behouden, ondanks tegenvallers en obstakels?

→  Dat je gewoon kan dragen wat je wil en dat je ‘s avonds nog energie hebt om leuke dingen te doen?

→  Dat je voor ééns en altijd de basis legt om je doel te behouden en daarna nooit meer ‘op dieet’ hoeft te gaan?

Lees verder hieronder of ga meteen naar:

Inhoud & verloop Healthy Habits Classic traject

Ontdek hieronder via de video en/of via de overzichtsfiguur hoe het traject zal verlopen.

Video afspelen

Hieronder vind je een overzichtsfiguur van alle begeleidingsmodules in chronologische volgorde.

Modules Healthy Habits Classic - basis (1-6)

healthy habits classic afvallen programma traject

Daarna: Opvolgings- en verdiepingsmodules

healthy habits classic afvallen programma traject 2

Niet zeker welke variant ideaal is voor jou?

Bekijk elk programma eens in detail. Of misschien is een andere formule zoals Healthy Habits ‘Classic’ of ‘Start’ eerder voor jou?

Graag zekerheid?

Vraag gerust de extra uitgebreide voedings- en gewoonte analyse proefmodule aan!

Voel je ook vrij om een vrijblijvend kennismakingsgesprek in te boeken.

Op deze manieren krijg je inzichten en gerichte feedback over wat jou ideale programma zou zijn. Dat hangt namelijk af van wat je wil bereiken en waar voor jou verbeterpotentieel zit.

Zij gingen je voor:

4.4/5

Paul T.

Account manager, 51j

Ik heb zo vaak op mezelf geprobeerd. In mijn jongere jaren was beweging genoeg, maar het bleef er maar bijkomen op termijn.

Ik was het beu, op een bepaald punt.  Ik wou terug een fit lichaam krijgen, dus op mijn 50e gaf ik mezelf dit traject als kado. Het was de moment.

Bij het Classic programma kreeg ik erg veel nieuwe inzichten, over voeding en nog interessanter: hoe je het effectief kan volhouden.

Als ik één ding heb geleerd is om met tussenstappen gezonder te eten en te beginnen met de belangrijkste punten.
Ik stond er van verbaasd hoe goed ik kon volhouden … en toch had ik mooie resultaten.

Bij de wielerclub rijd ik nu vooraan, ook bergop. Ik heb me in jaren niet meer zo goed gevoeld!

4.6/5

Danny S.

Chauffeur & visser, 34j

Al geruime tijd wist ik wel ergens dat ik verandering wou maar het kwam er niet van. Tot ik niet meer in mijn favoriet hemd kon.
Mijn buik was al langer zichtbaar maar nu kon ik het niet meer ontkennen.

De klassieke diëten met veel regeltjes, vreemde recepten of eiwitproducten zijn niet aan mij besteed.

De no-nonsense en praktische aanpak van Healthy Habits sprak me erg aan. Je snapt vrij snel waarom dit wél werkt.
Veel gezond verstand en alles in evenwicht. Dat klinkt eenvoudig, maar het echt omzetten naar de praktijk lukt mij nu pas.

Na een paar maanden paste mijn hemd weer! Ik doe nu gewoon rustig verder en kan met vertrouwen zeggen dat ik dit nog erg lang kan volhouden.

5/5

Veronique L.

Onthaalmedewerker & levensgenieter

Toen ik jonger was kwam ik er nog mee weg, maar daarna kwamen de kilo’s er elk jaar bij. Frustrerend!

Elk jaar opnieuw op dieet. En het moest snel gaan: ik wou snel terug ‘gewoon’ kunnen doen en een normaal sociaal leven.

Door Healthy Habits heb ik een juist evenwicht kunnen vinden. Ik sta mezelf alles toe, maar overdrijf niet.

Ik geniet nu nog méér van eten, want het schuldgevoel is weg. En nu mijn vriendinnen nog overtuigen!

Ik stel me even voor: Aangenaam! Ik ben ...

0
4.5/5
Algemene beoordeling
Gemiddelde van 2020
---
0 %
van deelnemers
'Het diëten is voor mij verleden tijd'

Pieter, jouw coach en bezieler van Healthy Habits.

Pieter Brughmans

Hey! Ik ben Pieter en ik kijk er naar uit om ook jou te helpen naar blijvende resultaten.

Graag gebruik daarbij mijn ervaringen en mijn achtergrond in coaching, motivatieleer, gedragsverandering en lesgeven.

Ik volg zelf regelmatig opleidingen en trainingen en vind het  fantastisch als deze ook direct toepasbaar en actiegericht zijn.

Ik ben erkend diëtist en begeleid mensen online en in mijn praktijk in Leuven en Tienen. Ondertussen al meer dan 600!

Ik in cartoon-vorm

Veelgestelde vragen (FAQ)

Voeding & afvallen met Healthy Habits

De gegeven adviezen die hangen puur af van jouw persoonlijke gewoontes. We richten ons op die gewoontes waar nog het meeste verbeterpotentieel zit.

Je zal een uitgebreide analyse krijgen van je huidige voeding- en leefstijlgewoontes. We maken een erg gepersonaliseerd plan en leggen de focus op het belangrijkste, niet alles tegelijk. Zo houden we het haalbaar.

Alle andere gewoontes, die al gezond zijn, die behoud je gewoon! Je tijd en energie zijn eindig, dus je kan je beter focussen op dé slimme veranderingen die het meest renderen.

De aanbevolen producten zijn ook uitsluitend producten die je gewoon in de Belgische supermarkten kan vinden. Er zijn geen verboden productgroepen en je kan zelf je voorkeuren en je accenten leggen gezien er steeds voldoende keuzemogelijkheid.

De adviezen zijn zo opgesteld dat je ze zeer flexibel kan toepassen zonder dat jullie twee verschillende maaltijden moeten klaarmaken. Als je dat verkiest, kan dat natuurlijk.

Maar omdat dat voor de meeste mensen niet zo praktisch is, wordt hier sterk rekening mee gehouden. Omdat het geen extreem dieet is met verboden producten of speciale gerechten, maar eerder een plan met slimme aanpassingen kan dat ook gewoon.

De aanbevolen producten zijn ook uitsluitend producten die je gewoon in de Belgische supermarkten kan vinden

Super dat je al gezond eet! In tegenstelling tot wat veel mensen denken, zijn lang niet al onze cliënten erg ongezond bezig. Vaak gaat het hem over specifieke, praktische zaken die je nog kan verbeteren, zeker als je ‘slechts’ ongeveer 3-10 kg wil verliezen.

Omdat ik echter wil dat je zoveel mogelijk waarde uit ons programma kan halen, doe ik met plezier vrijblijvend een grondige analyse van je gewoontes voor het programma. 

Bij 95% van de cliënten kan ik nog een heel aantal verbeteringen adviseren, niemand is perfect!

En er zijn een heel aantal valkuilen die je niet zomaar kan weten zonder de nodige kennis en ervaring van honderden cliënten intensief te begeleiden.

Als ik merk dat er effectief te weinig potentieel is voor jou om veranderingen te behalen, zal ik het je eerlijk zeggen. En als je al ingeschreven bent, krijg je integraal je geld terug.

Niet getreurd, dan weet jij tenminste dat je objectief al heel sterk bezig bent en nog weinig verbeterpunten hebt.

Onderschat echter niet wat schijnbaar ‘kleine’ veranderingen kunnen doen als je ze consequent toepast voor een lange periode. Als je er een gewoonte van maakt, kan je het na een tijd zonder moeite blijven toepassen en er de vruchten van plukken.

Je krijgt ruim voldoende inspiratie in het programma! Je krijgt alle tools om zelf je weekmenu’s samen te stellen. Snelle en gezonde inspiratie zal geen probleem zijn, zowel voor ontbijt, middag, avond en tussendoor. De programma’s richter de focus nog meer op ‘hoe volhouden’ dan op ‘welke recepten’.

We leren je liever hoe je zelf maaltijden samenstelt in plaats van dat je alles letterlijk moet volgen. In het begin is een voorgekauwd plan misschien makkelijk, maar je wordt hierdoor ook afhankelijk van die weekmenu’s. Afhankelijk van iemand anders die de gezonde planning voor je doet.

Om echt blijvend resultaat te krijgen kan je deze vaardigheid best zelf aanleren. Tenzij je een privé-chef hebt.

Tijdens het programma volg je geen klassiek dieet, je hoeft ook geen punten te tellen of calorieën. Omdat al deze zaken enkel tijdelijk werken. Vraag jezelf af: ga ik de komende maanden en jaren dit blijven toepassen? Als het antwoord ‘nee’ is, kan je het best niet doen. Iets tijdelijk toepassen geeft ook maar tijdelijk resultaat.

Zoek dingen die je kan en wil blijven doen en pas die consequent toe totdat het een gewoonte is.

Om eens nieuw gerechten uit te proberen kunnen recepten zeker handig zijn. Maar dit programma is niet het zoveelste kookboek. Er staan ook duizenden goede recepten online op dat vlak zien wij de meerwaarde niet in om er nog 100 bij te geven.

Gratis toprecepten & aanbevolen koekboeken: Zekergezond.be, optimavita.nl, voedingscentrum.nl, kookboeken Sandra Bekkari, boeken Skinny Minds (Mieke Kosters), website Albert Heijn – Gezonde recepten, … .

Praktisch

Je krijgt meteen na de inschrijving toegang. Je zal automatisch toegang krijgen tot het programma.

Omdat dit automatisch is, kan je zeker eens je spam-folder nakijken moest je na een uur nog niets hebben ontvangen.

Je kan ze volledig op jouw tempo volgen. Er is ruim tijd voorzien, we weten dat er af en toe iets kan tussenkomen!

De modules worden geleidelijk aan vrijgegeven in een logische
volgorde, maar dat betekent niet dat ze je onmiddellijk moet invullen.

Als je van jezelf weet dat je vergeetachtig bent, plan dan een vast moment
in in de week. Bv. dinsdagavond, zaterdagmiddag. Om de modules te
bekijken.

De inhoud en modules zijn zo opgesteld dat je op korte tijd de belangrijkste inzichten meekrijgt, zonder dat we uren rond de pot draaien. We testen en verbeteren ook constant de modules.

Voor de enthousiastelingen die maar niet genoeg kunnen krijgen zijn er
bonus-modules, maar als je weinig tijd hebt is het geen probleem om die over
te slaan.





Deze worden strikt beschermd en zullen niet aangeboden worden aan derde partijen. Als je ons je mailadres bezorgt, zal deze ook enkel gebruikt worden voor relevante doeleinden zoals updates over de programma’s of gratis tips. Wij houden ook niet van spam, dus gaan we dat zelf niet doen. Hiervoor kan je je altijd afmelden.

De voedingsprogramma’s zijn in grote mate gericht op afvallen. Dit betekent dat het niet geschikt is voor een aantal groepen.

Het is daarom niet toegestaan om je voor deze in te schrijven in geval van:

1. Een BMI van minstens 20 om het risico op ondergewicht te vermijden.

2. Als je jonger bent dan 18 jaar, hier is gespecialiseerd voedingsadvies nodig, contacteer een diëtist gespecialiseerd in begeleiding van kinderen en jongeren.

3. Je zwanger bent, tijdens de zwangerschaps is het belangrijk dat je gewicht geleidelijk aan omhoog gaat in plaats van omlaag. Veel adviezen leiden rechtstreeks of onrechtstreeks tot een caloriebeperking.

4. Als je momenteel een diagnose hebt van anorexia, orthorexia of boulemie, hiervoor zoek je best gespecialiseerde hulp. Het programma over ‘Regelmatiger bewegen’ is ook uitgesloten voor deze groep.

Zit je met een andere vraag? Verzend hem via onderstaand contactformulier.